Falls es jemanden interessiert.
In dem Journal finden sich auch andere interessante Untersuchungen zum Thema.
Effects of early bilingualism on learning phonological regularities in a new language
Journal of Experimental Child Psychology, Volume 111, Issue 3, March 2012, Pages 455–467:
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 6511002232
Abstract
Drawing on structural sensitivity theory, the current study investigated monolingual and bilingual children’s ability to learn how phonemes combine to form acceptable syllables in a new language. A total of 186 monolingual and bilingual kindergarteners, first graders, and second graders in Taiwan participated in the study. Bilingual children, regardless of whether they actively used a second language at home or simply had exposure to it, showed an advantage over their monolingual peers in learning the phonological patterns in the new language. The study provides empirical support for structural sensitivity theory and calls for the need to reconceptualize the effects of early bilingualism.
Früher Bilingualismus und das Erlernen neuer Sprachen
Re: Früher Bilingualismus und das Erlernen neuer Sprachen
Danke für den Link, interessanter Artikel! Ich hatte aufgrund eigener und der Erfahrungen anderer auch die Vermutung, dass dieses Phänomen auftritt. Jetzt kann ich auch auf diese Studie verweisen.
- Hessebub
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Re: Früher Bilingualismus und das Erlernen neuer Sprachen
Da gibt's seid den 50gern 'ne ganze Menge zu.galaxis hat geschrieben:Danke für den Link, interessanter Artikel! Ich hatte aufgrund eigener und der Erfahrungen anderer auch die Vermutung, dass dieses Phänomen auftritt. Jetzt kann ich auch auf diese Studie verweisen.
Hat sich nur in manchen Ecken noch nicht so 'rum gesprochen.
z.B. im Journal "Brain and Language" finden sich interessante Ergebnisse aus der Neurowissenschaft.
http://www.sciencedirect.com/science/journal/0093934X